مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:23338 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:17

وقتي وارد رختخواب مي شوم فكرهاي بد نمي گذارند حتي به اوج و عكس العمل مي كشاند با اين مشكل چه كنم؟
كنترل ذهن و خطورات گناه آلود، يكي از مراتب مشكل خودسازي است. اما ذهن واردات خويش را از چشم و گوش مي گيرد. بنابراين اين صادرات و واردات، بايد كنترل شود. پس بهترين راه اين است كه آنچه را به ذهن منتقل مي كنيم، از فيلتر عبور دهيم. اگر مي بينيد گفته اند چشم را از نامحرم و گوش را از شنيدن مطالب نامناسب حفظ كنيم، براي اين است كه بعداً ذهن از اين مناظر عكس برداري كرده و با آن مأنوس مي شود. اگر ظرف ذهن را از مطالب سازنده، عبرت انگيز و صحنه هايي كه آيات و نشانه هايي كه در رابطه با مبدأ و معاد دارد، انباشته كنيم، ديگر ذهن پريشان و مشغول نمي شود. تلاوت قرآن و تدبر در آيات آن و نيز انديشه در روايات و احاديث معتبر در اين زمينه راهگشا است؛ مثلاً در جلد پنجم كافي صفحه 542 باب الزاني آمده است كه حضرت مسيح(ع) فرمودند: اگر موسي(ع) از زنا نهي نمود، من از انديشه درباره زنا نهي مي كنم، زيرا انديشه سوء همانند آن است كه در اتاقي مزين و پاك، آتشي دودآلود برافروزند كه آتش نزند اما همه جا را سياه مي كند... گرچه فكر بد، مجازات و عقوبتي ثابت ندارد؛ اما محاسبه دارد؛ چنان كه در قرآن آمده است: {A{/Bأَوْ تُخْفُوهُ يُحاسِبْكُمْ بِهِ اَللَّهُ {w15-19w}{I2:284I}/}...A}، {V(بقره، آيه 284)V}. شايد سرّ تدبّر و تفكر بزرگان در حقايق، عبرت ها و... جايگزين عمل بوده است؛ زيرا كه روح و ذهن آدمي ظرفي است كه اگر با مثبت ها پر نشود، منفي ها را جذب مي كند. بنابراين براي حل مشكل مي توانيد به راه كارهاي زير توجه كافي داشته باشيد: 1- در طول روز چشم و گوش خود را دقيقاً كنترل كنيد و به نامحرم نگاه نكنيد و به صداهاي تحريك كننده گوش ندهيد. 2- از افكار و تخيلات شهوت آلود و يا مطالعه كتب در اين زمينه جداً پرهيز كنيد. 3- از خوردن بعضي مواد غذايي مثل پياز، خرما، تخم مرغ و... به حداقل ممكن اكتفا كنيد. 4- از نگاه كردن به فيلم ها و عكس هاي تحريك كننده جداً خودداري كنيد. 5- تا زماني كه خوابتان نگرفته در بستر خواب قرار نگيريد. 6- اگر در بستر خواب قرار گرفتيد و افكار شهوي به سراغ شما آمد، بلافاصله و هرچه سريع تر از جاي خود بلند شويد و تا زماني كه خوب خوابتان نگرفته و يا افكار و تخيلات شهوي را فراموش نكرده ايد به بستر برنگرديد. 7- قبل از خوابيدن آياتي از قرآن را تلاوت كنيد و درباره معني و تفسير آن فكر كنيد و با اين گونه افكار در بستر قرار گيريد. 8- به منظور تخليه انرژي زايد بدنتان هر روز و به طور مرتب ورزش كنيد. 9- حتي المقدور هفته اي يكي دو روز، روزه بگيريد. پس از اجراي دستورالعمل هاي فوق، نتيجه را براي ما ارسال كنيد تا در صورت لزوم، نكات ديگري خدمت شما ارائه شود. گرچه راه حل نهايي در اين زمينه و اجتناب از افكار و انديشه هاي شهوي، ارضاء و تأمين صحيح غريزه جنسي يعني ازدواج است. زيرا اين غريزه كه يك غريزه سركش و مهم در وجود هر انساني است بايد به طور صحيح ارضاء شود و يا حداقل به طور موقت با راه كارهاي ارائه شده كنترل كند، بنابراين راه كارهاي ارائه شده در كوتاه مدت مي تواند به شما كمك كند ولي در درازمدت بايد از طريق ازدواج (در صورتي كه شرايط و امكانات آن براي شما و خانواده محترمتان فراهم باشد) به حل آن پرداخت و در غير اين صورت ضررهاي جبران ناپذيري را ايجاد مي كند و عوارض و پيامدهاي سوء و خطرناكي را به دنبال دارد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.